تحقیق درباره آموزش مجازی در مدارس

تحقیق درباره آموزش مجازی در مدارس

تحقیق درباره آموزش مجازی در مدارس

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ↓↓

فرمت فایل: word 

 (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:10

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

آموزش مجازي

در اين مقاله در قالب چهار بخش به بررسي آموزش مجازي مي پردازيم كه اين چهار بخش به ترتيب عبارتند از:

  • كتابخانه ديجيتالي
  • مدارس هوشمند
  • مدارس مجازي

 

* كتابخانه ديجيتالي

به طور سنتي كتابخانه محلي است كه در آن كتابها، نسخه هاي خطي، CDهاي سمعي و بصري، نوار ويدئو براي استفاده و نه براي فروش نگهداري مي‌شود. در حاليكه يك كتابخانه ديجيتالي بر پايه سيستم كامپيوتري مي‌باشد، كه به گردآوري، ذخيره سازي، سازماندهي، جستجو و توزيع مواد ديجيتالي براي دسترسي كاربر مي پردازد. كتابخانه ديجيتالي فقط مجموعه‌اي از مواد الكترونيكي نمي باشد، بلكه شامل يك واسطه مرورگر و احتمالاً فضا و جامعه مجازي نيز مي‌باشد. كتابخانه ديجيتالي به فضاي كمي نياز دارد و داده ها با جستجوي آسان از طريق شبكه هاي ارتباطي در دسترس هر كسي در هر كجاي دنيا قرار مي گيرند.

با وجود كتابخانه هاي ديجيتالي كه بر روي اينترنت هستند، ماهنوز نتوانسته ايم سيستم قابل اعتمادي براي جلوگيري از ضرر و زيان ويروس هاي كامپيوتري پيدا كنيم. بنابراين نگه داشتن كتابخانه هاي سنتي با وجود كتابهاي ديجيتالي كاري عاقلانه مي‌باشد. بخاطر اين كه فعاليتهاي كتابخانه ها بدون وقفه و مداوم انجام شود و امكانات بيشتري براي سيستم كتابخانه به وجود آيد، لازم است از هر دو سيستم (كتابخانه هاي سنتي و كتابخانه هاي ديجيتالي) استفاده كنيم.

با ظهور كتابخانه هاي ديجيتالي، تخصص و حرفه كتابداري در حال تحول مي‌باشد. كتابداران كتابخانه ها بايستي خود را براي انتقال از دوران مديريت دانش به حوزه مديريت سيستمها آماده كنند. براي تغيير سيستم ها از شكل سنتي به صورت كامپيوتري لازم است تدابيري اتخاذ شود.

بعضي از نكات كه بايستي مورد توجه قرار گيرند عبارتند از:

* پيش بيني ترافيك در شبكه ها

* تنظيم روشهايي (به منظور ادامه كار) چنانچه بخشي يا تمام شبكه از كار بيفتد.

البته بايد توجه داشت كه غلبه بر مشكلات ناشي از تغيير شكل كتابخانه آسانتر از غلبه بر موانع روانشناختي است. ترس كاركنان از حذف خود از خدمات كتابخانه است. حل اين مشكل از طريق آموزشهاي داخل كتابخانه‌اي امكان پذير است. دستور العمل تمامي مناسب و تعيين نقش هاي مشخص براي هر فرد نه تنها به ايجاد اعتماد به نفس در كتابداران كمك خواهد كرد، بلكه بر روي ايجاد نفش توسط كتابداران در كل فرايند توسعه و پيشرفت كتابخانه نيز تاثير مثبت خواهد گذاشت.

نگهداري از كتابخانه ديجيتالي مشكلتر است:

آكرمن و فيلدينگ عقيده داشتند كه كتابخانه‌هاي ديجيتالي حاوي مواد غير رسمي و پويايي هستند. از جمله ساختارهاي نرم افزاري و بنابراين بامشكلات نگهداري بيشتري (نسبت به كتابخانه هاي سنتي) مواجهه هستند كه اين مشكلات حتي ممكن است كارايي دراز مدت آنها را مورد تهديد قرار دهد. در كتباخانه هاي سنتي- كتابخانه اي كه بر مبناي كاغذ استوار است- روشهايي براي نگهداري مواد كتابخانه وجود دارد اما تاكنون ما روشهايي براي نگهداري مواد كتابخانه ديجيتالي- كه شامل مواد غير رسمي و پويا مي‌باشد- نداشته ايم. نگهداري مواد پويا و غير رسمي در كتباخانه هاي ديجيتالي فقط از طريق راه حل هاي فني جديد امكان پذير مي‌باشد.

و...


دسته:

تحقیق درباره آموزش مجازی در مدارس

خرید آنلاین